Przejdź do treści

WspółpracaKAE-WOLTAN

Data dodania
Kategorie

Donec lacus nisi, pretium eu ex non, elementum feugiat urna. Maecenas nec lacinia tortor, sed egestas nisl. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. Mauris ac nisi eget diam sagittis ultricies at ac magna.

Image

Usunięto obraz.

ULTRASZYBKIE WYŁĄCZNIKI PRÓŻNIOWE PRĄDU STAŁEGO TYPU DCU 3/400 (3kV; 400A) DLA ELEKTRYCZNYCH ZESPOŁÓW TRAKCYJNYCH

Nowa rodzina wyłączników DCU jest przeznaczona dla pojazdów trakcji kolejowej o napięciu 3 kV, szczególnie dla elektrycznych zespołów trakcyjnych obsługujących komunikację pasażerską miejską, podmiejską i regionalną. Wyłączniki DCU są nowością w skali światowej. Są całkowicie neutralne środowiskowo. Spełniają wymagania międzynarodowych norm z zakresu elektrotechniki i ochrony środowiska. Na rynkach światowych dotychczas nie mają odpowiedników konstrukcyjnych. Parametry techniczne wyłączników ultraszybkich są nieosiągalne dla klasycznych wyłączników magnetowydmuchowych. DCU są wyłącznikami ograniczającymi nowej generacji, w których sprowadzania do zera prądu stałego jest wymuszane za pomocą impulsu prądu o kierunku przeciwnym, generowanego przez obce źródło. Bardzo krótki czas wyłączania tz≤2ms umożliwia uzyskanie prądu ograniczonego io≤6kA, przy spodziewanym prądzie zwarciowym Icn=40kA i przy stałej czasowej τ=20ms (lub odpowiednio 60kA przy 30ms), tj. uzyskanie współczynnika ograniczania prądu io/Icp≤0.13÷0.08 i całki Joule’a I2t≤20000A2s. Przy bardzo małych wartościach energii łuku erozja łukowa komór próżniowych i styków praktycznie nie ogranicza trwałości łączeniowej, więc zwarciowa trwałość łączeniowa DCU jest bardzo duża i przekracza 10000 cykli ZW przy częstości łączeń 15 cykli na godzinę. Dzięki bardzo małym wartościom całki Joule’a wyłączniki DCU skutecznie zabezpieczają elementy półprzewodnikowe o prądach ciągłych Ith≤125 A. Nie mają zakresu prądów krytycznych i nie wymagają strefy ochronnej. Są przystosowane do montażu w skrzyniach podwagonowych. Są bezobsługowe w granicach ich trwałości mechanicznej. Wyłączniki DCU zdecydowanie ograniczają liczbę i skutki awarii, zwłaszcza silników trakcyjnych. Oznacza to zarazem wzrost niezawodności taboru trakcyjnego, poprawę płynności ruchu i zwiększenie bezpieczeństwa pasażerów, a także obniżkę kosztów eksploatacyjnych taboru. Wyłączniki DCU są technicznie i ekonomicznie konkurencyjne względem tradycyjnych wyłączników magnetowydmuchowych. Dostępne są również wyłączniki o prądach znamionowych 800A, 630 A lub 250 A.

Usunięto obraz.